MDM, avagy Mobile Device Management, de mi is az pontosan?

dec 28, 2022 | Vállalkozás

Az MDM minden nagyobb vállalat egyik fontos része. Ezeknél a vállalatoknál ugyanis a dolgozók saját céges mobileszközzel rendelkeznek. Minden fontos és titkos céges adat ezen a készüléken található meg. De milyen célt szolgál az MDM és mi is az pontosan? Máris elmondjuk.

MDM szolgáltatás

Mi az MDM?

Az MDM szolgáltatás a céges mobileszközökön tárolt adatok és alkalmazások kezelését, védelmét foglalja magában. Mindez azonban nem a munkavállalók közvetlen mobilkezelését jelenti, hanem az IT szakemberek általi menedzselést a távolból. A Mobile Device Management részét képezi az eszköz- és alkalmazás nyilvántartás, a különböző hozzáférések engedélyezése, szükség esetén zárolás vagy törlés. Emellett a vírusvédelem, titkosítás és a letölthető tartalmak korlátozása is ide sorolható. Fontos része még az MDM-nek a biztonságos e-mail hozzáférés is.

Miért fontos?

A céges adatok kiszivárgása, illetéktelen kezekbe kerülése hatalmas – leginkább anyagi és adatvédelmi – károkat okozhat egy vállalatnak. Bizalmas adatoknak számítanak többek között az ügyféladatok, levelezések és dokumentumok. Ezeket mind komolyan védeni kell, akár jelszavakkal, kódokkal. Vállalati mobileszközeinket ellophatják, elveszíthetjük, vagy egyszerűen csak ügyes csalóknak sikerül a rajta tárolt adatokhoz hozzáférnie. Bárhogyan is, az MDM-nek köszönhetően általában ezeket az IT support időben észleli és a komoly károk ezáltal megelőzhetőek vagy enyhíthetők, például az eszköz zárolásával, tiltásával.

Nem csak a védelem sorolható az MDM előnyei közé. Ha MDM-ről beszélünk, az azt jelenti, hogy a teljes vállalati mobilflottát külsős szakemberek kezelik, ami sok szempontból hatékony és kényelmes. Hozzájuk bármikor bizalommal fordulhatunk kérdés vagy akár felmerülő hiba esetén is, akik annak elhárítását leveszik a vállunkról.

Az MDM feladata az is, hogy korlátozza a letölthető adatok és alkalmazások listáját. Ezzel megelőzve a potenciális vírustámadásokat, vagy egyszerűen csak azt, hogy a munkavállaló a mobileszközt privát célokra használja. Természetesen általában nem teljes korlátozásról beszélünk. Pl. a legtöbb helyen a Facebook vagy a Spotify a céges eszközökön is elérhető.